Tel: +982188645264

logo of rasam polymer nami

کاربرد پلی یورتان در جاده سازی

پلی اورتان یک ماده همه کاره است که سال هاست در ساخت و ساز استفاده می شود. در برابر سایش، پارگی و آسیب ناشی از عناصر مقاوم است و آن را به گزینه ای ایده آل برای راه سازی تبدیل می کند. پلی یورتان را می توان در جاده ها به روش های مختلفی استفاده کرد، مانند ایجاد یک لایه محافظ بر روی سطوح آسفالت یا بتنی موجود، پر کردن ترک ها و چاله ها و ایجاد راه های جدید. در این مقاله چگونگی استفاده از پلی یورتان در پروژه های راه سازی برای ایجاد جاده های بادوام و طولانی مدت مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پلی یورتان در برابر دماهای شدید مقاوم است که آن را برای استفاده در هر نوع زمین یا آب و هوا – چه سرد و چه گرم – بدون به خطر انداختن یکپارچگی ساختاری آن مناسب می کند. پلی اورتان همچنین محافظت عالی در برابر نفوذ آب را فراهم می کند که از ترک خوردن ناشی از چرخه های انجماد و ذوب رایج در آب و هوای سردتر جلوگیری می کند. علاوه بر این، پلی اورتان هنگام استفاده با تجهیزات اسپری یا غلتک انعطاف پذیری را ارائه می دهد. این اجازه می دهد تا پیمانکاران کنترل بیشتری بر ضخامت مواد اعمال شده داشته باشند و سطح صاف تری نسبت به روش های سنتی مانند ماله کشی آسفالت در محل ایجاد کند.
همچنین استفاده از پلی یورتان ها در ساخت راه ها نیز با افزایش دید در شب به بهبود ایمنی کمک می کند.

از پلی اورتان در فرودگاه چه در باند و چه در سالن های داخلی استفاده می شود. این ماده با توجه به خواصی مانند مقاومت در برابر رطوبت، سایش و ضربه، محل مناسبی را برای فرود هواپیما و یا عبور افراد ایجاد می کند. در روش های سنتی از سیمان و بتن یا سایر پوشش های کف استفاده می شد، اما به دلیل خواص پلی یورتان، این ماده با اقبال بسیار بیشتری مورد استفاده قرار گرفت. تفاوت این دو نوع ماده مانند سرعت تولید و اجرای پلی یورتان نسبت به سیمان و همچنین عدم وجود گرد و غبار در اجرای پلی اورتان که برای محیط هایی که از این بردهای الکترونیکی استفاده می شود بسیار حائز اهمیت است. مانند هواپیماها، به این رشد چشمگیر در استفاده از این مواد در فرودگاه ها یافت شد. همچنین از جمله ویژگی های پلی یورتان رنگ پذیری خوب آن، کاهش صدا، مقاومت در برابر حرارت بالا، شستشوی آسان و تعمیر سریع و ساده و مقاومت در برابر آتش است که این ماده را جایگزین مناسبی برای سایر کفپوش های سنتی می کند.